DCT NEDİR?

Tam adı “Dual Clutch Transmission” olan ve Türkçesi “Çift Kavramalı Şanzıman” anlamına gelen DCT,Honda Ar-Ge mühendisleri tarafından tasarlanmış ve motosiklet sektöründe yalnızca Honda’da kullanılan bir otomatik şanzımandır.

DCT şanzımanda tek vitesler ve çift vitesler ayrı birer kavrama tarafından karşılanır. Motosiklet bir viteste ilerlerken, motor devrine göre ihtiyaç duyulabilecek vites diğer kavrama tarafından hazırlanır ve doğru devir aralığına ulaşıldığında vites geçişi yapılır.

Yüksek teknolojisi sayesinde seri ve kesintisiz bir hızlanma sunan DCT’nin sarsıntısız vites geçişleri ile konfor seviyesi de üst düzeyde tutulur. Motordan tekere tork iletimi manuel şanzımanlardakine benzer bir kavrama yapısı ile iletildiği için tork kaybı sıfıra yakın gerçekleşir. Bu sayede diğer otomatik şanzımanlara göre daha düşük yakıt tüketimi elde edilir.

DCT Şanzımanın Arkasındaki Tutku

/img/dct/driving-joy.jpg

Sürüş Keyfi

Yeni bir şanzıman ile yepyeni bir deneyim.
DCT şanzımanın hikayesi, bir Ar-Ge mühendisinin “Sürücülerin, motosikletten daha fazla keyif almasını istiyoruz!” cümlesiyle başladı. Motosiklet severlerin Bu sözlerin ardından, bugüne kadar bir motosikletin sahip olduğu en ileri teknolojiyi kullanarak, yeni bir sürüş deneyimi sunan DCT icat edildi. DCT şanzıman ile Honda, dünyanın dört bir yanındaki motosiklet sürücülerine yepyeni bir deneyim sunuyor.

/img/dct/future-motor-exp.jpg

Geleceğin Motosiklet Deneyimi

DCT şanzıman, insanların motosiklete bakış açısını değiştiren devrim niteliğinde bir teknolojiyle tasarlandı. 2010 yılında Honda VFR1200F modelinde bir motosikletteki ilk çift kavramalı şanzıman kullanıldı. 2017’de Honda Motosiklet’in amiral gemisi olan Goldwing’de de DCT şanzıman kullanılmaya başlandı. Honda Ar-Ge mühendisleri, DCT şanzımanda olduğu gibi sürücüyü mutlu edecek her yeni teknolojinin öncüsü olmak için tutkularının peşinden gitmeye devam edecek.

/img/dct/motor-freedom-tech.jpg

Motosikletlere Özgürlüğü Sunan Teknoloji

DCT şanzıman, otomatik vites değiştiren ve manuel vitesin eşsiz hızlanma hissini yaşatan bir teknolojiyle tasarlandı. Hızlanma, viraj alma ve frenleme yaparken ortaya çıkan yoğun duygular, DCT şanzımanla birleşince benzersiz bir sürüş keyfine dönüşüyor. Motosiklet hakimiyetinin en gelişmiş hali, DCT ile hayat buluyor. Bu teknoloji, bir motosiklette aranan en temel şeyler olan sürüş keyfi ve hakimiyet gücünü sürücülere sunuyor.

1/3
black separator motor
nt1100
nt1100
nt1100
nt1100
nt1100
nt1100
nt1100

Geleceğe Giden Yolculuk

Motosiklet sürmek keyif vermeli.
Motosiklet sürüşünü kolaylaştıran ve her yolculuktan daha fazla keyif alınmasını sağlayan DCT şanzıman, üstün bir teknolojiyle tasarlandı.

Sedan Ailesi Öne Çıkan Özellikler

Özgürlük Hissi

Yolculuklara keyif katan DCT şanzımanın, pürüzsüzce gerçekleştirdiği vites geçişleri ile motosiklet kullanmanın verdiği özgürlük hissi daha da yukarıya taşındı. Üstelik manuel olarak vites düşürme veya yükseltme derdi olmadığından, geriye yalnızca yolun ve manzaranın tadını çıkarmak kalıyor.

Yeni Bir Deneyim

DCT şanzıman ile her şey yerli yerinde.
Manuel bir şanzımanın güçlü vites geçişi ve pozitif ivmesi ile otomatik bir şanzımanın konforunu bir arada sunan DCT, Honda motosikletlerinde sürücüyle buluşuyor. Yumuşak vites geçişleri ve kusursuz kavrama bağlantısı, yolculukları her zamankinden daha eğlenceli bir hale getiriyor.

Kişiselleştirilmiş Sürüş

DCT şanzımana sahip bir Honda motosiklette, sürüş modları arasında geçiş yapmak çok kolay. Otomatik vites kullanımında standart sürüş için “D” düğmesine ve daha agresif olan spor modu için “S” düğmesine basılarak otomatik sürüş modları arasında geçiş yapılabiliyor. Manuel şanzıman hissiyatını daha fazla deneyimlemek, daha agresif ve yüksek performanslı bir sürüş elde etmek için gidonda yer alan butonlar ile vites büyütüp küçültülebilir.
DCT, farklı sürüş modları ile yolculuklarda daha fazla özgürlük hissi sunar.

Kesintisiz Keyif

Yokuşlarda veya yolcu taşırken, motoru stop ettirme ve yeniden çalıştırma sorunları DCT ile ortadan kalkıyor. Konforunuzu artıran DCT teknolojisi ile dur-kalk trafikte vites büyütüp küçültmenize, vitesi N konumuna getirmenize veya ışıklarda debriyajı doğru noktada tutmaya çalışmanıza gerek kalmaz.

black separator motor

Kullanıcı Deneyimleri