Miras

Miras

İlk Yıllar

Dahinin Doğuşu

1906: Soichiro Honda doğdu

Fuji Dağı'nın yakınlarındaki küçük bir köyde, bir demircinin oğlu olarak dünyaya gelen Soichiro Honda, makinelerden büyülenen ve babasının bisiklet tamir işine yardımcı olan bir çocuktu. 

1922: Parlak ışıklar ve büyük şehir

Soichiro Honda okulu bırakıp tamirci çıraklığı için staj yapacağı Tokyo'ya gitti. Altı yıl sonra eve dönüp kendi atölyesini açtı.

1937: Honda'nın ilk şirketi

Piston segmanları üretmek üzere Soichiro tarafından Tokai Seiki isimli şirket kuruldu. Hızla büyüyen şirket, İkinci Dünya Savaşı zamanındaki bir bombardımanının ve hemen ardından gelen yıkıcı bir depremin verdiği çifte zararla sarsıldı. İşletmeden geriye kalanlar satıldı ve yeni bir şirket kuruldu: Honda Teknik Araştırma Enstitüsü.

1946: Honda 1 numara

Savaş sonrası Japonya'nın hızlı ve ucuz biçimde motorlu taşıtlara sahip olması gerekiyordu. Soichiro, üretim fazlası jeneratör motorlarını elden geçirerek bisikletlere monte etme fikrine yoğunlaştı. Böylece ilk Honda'yı yarattı. Bu kez karşılaştığı zorluk ise bu yeni ürünlere olan talebi karşılayabilmekti. 

1947: Honda Type A

Özgün motorlu bisiklet daha da geliştirildi. Daha zeki, daha şık ve daha popüler hale geldi. Aylar içinde Honda tasarımlı motor, ilk konveyör hattında üretiliyor olacaktı.

1948: Honda Motor Company doğdu

Soichiro Honda, Takeo Fujisawa ile ortak oldu ve birlikte yeni bir şirket kurdular. Soichiro ürün geliştiricisi olurken Fujisawa da gereken işletme zekasını yanında getirecekti. Şirketin 34 çalışanı ve tek bir ortak hayali bulunuyordu.

1949: İlk yeni Honda

Tamamen Honda tarafından tasarlanan ve geliştirilen ilk motosiklet, geçmişine uygun biçimde Dream D-Type ya da Türkçesi ile D-type Hayali olarak adlandırıldı.

Hızlı Yükseliş ve Küreselleşme

1950'ler

1955: Liderliği ele geçirme

1955 yılında Honda, Japonya'daki en büyük motosiklet markası oldu. Bugün ise dünyanın dört bir yanındaki üretim tesisleriyle dünyanın en büyük motosiklet markası konumunda.

1956: Küresel düşün, yerel hareket et

Honda'yı bugüne kadar şekillendiren yol gösterici fikirlerin ve felsefenin temeli, kuruluş zamanlarında atıldı. Şirket prensibi “Kendimizi global bir bakış açısını koruyarak dünya çapında müşteri memnuniyeti için makul bir fiyatla en yüksek kalitede ürünler sunmaya adıyoruz.” olarak belirlendi. 

1958: Bir “süperstar” doğdu

Honda Super Cub, tüm dünya için basit ve uygun fiyatlı bir motosikletti. Süperliği isminin çok ötesindeydi ve selefleri bugün hala üretiliyor. Milyonlarca kullanıcıya uygun fiyatlı ulaşım imkanı sunarak en çok satan motorlu taşıt oldu. Hatta belki de en önemli motorlu taşıt denilebilir.

1959: Amerikan rüyası

Dünyanın en büyük motosiklet markası, ilk yurt dışı satışlarına ABD'de başladı. Los Angeles'ta American Honda Motor Co. kuruldu.

Rekabet Hissi

1960'lar

1960: Hayali araştırmak

1960 yılında Honda Motor Co. Ltd. isimli ana şirkete ek olarak, amacı sadece araştırma olan Honda Ar-Ge şirketi kuruldu. Buraya Soichiro’nun hayal fabrikası da diyebilirsiniz.

1961: TT zaferleri 

Soichiro, başarının yüzde 99'unun başarısızlık olduğunu söylerdi. İlk Isle of Man TT yarışları hayal kırıklığıydı, ancak Honda pes etmedi. İki yıl sonra geri döndü ve yarışlarda gerçek bir hakimiyet kurdu.

1962: Tüm Dünyada Üretim

TT motosiklet sınıfındaki başarımızın da coşkusuyla ve artan talebi karşılamak için ilk yurt dışı üretim tesisimizi Belçika'nın Aalst şehrinde açtık. Yani Avrupa'da çok uzun zamandır üretim yapıyoruz.

1963: İki tekerlekten dört tekerleğe

Honda, binek ve ticari araç satmaya başladı. Dayanıklı T360 mini kamyonet, kullanıcılar tarafından çok beğenildi. Çevik bir spor otomobil olan Honda S500 ise gücü ile birçok sürücünün hayalini süslüyordu.

1964: Honda'nın yarış tutkusu

Rakiplerine göre çok daha yeni bir şirket olmasına rağmen Honda, Formula 1 gibi daima en yeni teknolojilerin kullanıldığı bir alana giriş yaptı. Kendi şasi teknolojisini ve motorunu yapma kararının meyvelerini ise çok kısa bir süre sonra aldı ve 1965 yılında Meksika’da Richie Ginther, Honda’ya ilk zaferini kazandırdı. Bu başarı, Honda’nın dev rakiplerle rekabet edebileceğini gösteriyordu. 

1967: Küçük Honda mucizesi

Çok tatlı, çok akıllı. Şehir otomobili N360, tatlı tatlı devirlenen hava soğutmalı motoru ile Honda'nın binek otomobil alanında başarı hikayesini başlattı.

Rekabet Dolu Yoğun Bir On Yıl

1970'ler

1972: Doğru otomobil, doğru zaman

Kompakt ve önden çekişli Civic, 1970'li yıllar için mükemmel bir otomobildi. 10 nesil ve 24 milyon satış ile her zaman olduğu gibi bugün de amacına uygunluğunu ve popülerliğini sürdürüyor.

1973: Ustalara Veda

Honda'nın kurucu ortakları Soichiro Honda ve Takeo Fujisawa, 25 yıl yöneticilik yaptıktan sonra emekli olup yönetim kurulunda danışmanlık görevlerini üstlendiler. Soichiro, 1991'de vefat edene kadar gayretli bir gözlemci olarak şirkete katkı sağlamayı sürdürdü.

1975: Katalizörsüz temiz hava

Honda, Kuzey Amerika'da harika CVCC motorunu piyasaya sürdü. Bu motorun yanma döngüsü o kadar verimliydi ki yeni çıkan zorlu emisyon yönetmeliklerinden, egzoz katalizörüne gerek kalmadan geçiyordu. Böylece Honda hem emisyon kurallarına uyarak çevreci yönünü gösterdi hem de olağanüstü satış rakamları ile Kuzey Amerika’yı fethetme kapısını araladı. 

1976: Accord görücüye çıktı

Honda'nın ilk orta büyüklükteki aracı Accord ortaya çıktı. Başlangıçta araç, dört kapılı sedan ve üç kapılı hatchback olarak sunuldu. Ardından bu modelleri Prelude olarak adlandırılan, 5 kapılı bir hatchback versiyonu da bulunan coupe otomobil takip etti.

1979: Köprüler inşa etmek

Honda; Avrupa'da teknolojiyi paylaşmak, birlikte geliştirmek ve araç üretmek için BL ile 15 yıl sürecek verimli bir ortaklığa başladı. Bu ortaklığı diğer iş birlikleri takip etti; ama Honda, özgür ruhu ve “Taviz verme!” şeklindeki özgün düşüncesi ile gurur duymaya devam ediyor.

Yüksek Teknolojili On Yıl

1980'ler

1981: Haritalara giriyoruz

Dünyanın ilk harita tabanlı araç navigasyon sisteminin Honda tarafından icat edildiğini biliyor muydunuz? Honda Electro Gyrocator, GPS uydu sistemleri, araçlar için kullanılmaya başlanmadan on yılı aşan bir süre önce Japonya pazarında Honda tarafından sunulmuştu.

1982: Amerika'da yaşamak

Honda, 1979'da ABD'de motosiklet üretmeye başladı. 1982 yılında ise ABD'de otomobil üreten ilk Japon markası oldu. Ohio fabrikasına daha sonra Kanada ve Meksika'da yer alan tesisler eklendi.

1986: Efsanevi Acura

Honda'nın ilk lüks aracının lansmanı yapıldı. Araç, ABD'de Honda'nın yeni markası Acura adı altında satılacaktı. Bu adım, Honda'yı yüksek kaliteli bağımsız bir premium segmenti faaliyete geçiren ilk Japon otomobil şirketi haline getirdi.

1988: Honda'dan bir F1 ustalık dersi

O zamana kadar hiç kimse bir Formula 1 sezonunu bu şekilde domine etmemişti. McLaren-Honda, 16 yarıştan 15'ini kazandı. Takım, Markalar Şampiyonluğu'nu aldı. Ayrton Senna, 1988 yılında F1 Dünya Şampiyonu olurken o dönem takım arkadaşı olan Alain Prost da sezonu ikinci sırada bitirdi. Neden 16'da 16 değil? Eh, kimse mükemmel değildir... 

Simgelerle Dolu On Yıl

1990'lar

1992: Avrupa üretimi

Avrupa'da iki yeni Honda fabrikası açıldı. İngiltere Swindon'daki fabrika Accord'u üretirken Türkiye Şekerpınar’daki fabrika ise Civic üretimine başladı. Bugün İngiltere Swindon, beş kapılı Civic Hatchback'in; Türkiye Şekerpınar ise dört kapılı Civic Sedan’ın üretim merkezi konumda yer alıyor.

1995: Dört tekerlekten çekişli mücadeleye

İkonik bir Honda piyasaya sürüldü: CR-V. Bu öncü kompakt SUV anında beğeni topladı. Bugün dünyanın en çok satan SUV aracı konumunda. CR-V'yi daha ufak bir model olan HR-V (Yüksek Binek Araç) takip etti.

1998: İyi ki doğdun Honda

Honda, ilk yarım asrını kutlamak için kendine bir doğum günü hediyesi hazırlamaya karar verdi. Bu hediye, iki kişilik spor bir otomobilden başka ne olabilirdi ki? Yüksek devirli S2000, S500'ün orijinal roadster ruhunu bugüne taşıyor.

1999: Geleceğe dair içgörü: Honda Insight

Honda mühendisleri sadece çağa odaklanmıyordu. Insight, inanılmaz derecede düşük CO2 salınım değerine sahip olan ilk benzinli-elektrikli hibrit Honda aracıydı. Araç yine Honda tarafından gerçekleştirilen bir ilki beraberinde getirdi: Avrupa'da satışa sunulan ilk hibrit otomobil.

Robotlar ve Yarış

2000'ler

2000: ASIMO “Merhaba” diyor

Advanced Step in Innovative Mobility ya da Türkçesi ile Yenilikçi Mobilitede İleri Adım yani ilk ASIMO insansı robot ortaya çıktı ve Honda'nın en meşhur yüzlerinden biri haline geldi.

2001: Racing'in R'is

Honda'nın performans hothatch'i Civic Type R, Avrupa'da piyasaya sürüldü ve ünü, kendisi gibi hızla yayıldı. Ardından dünyanın dört bir yanında, performansa tutkuyla bağlı müşterileriyle buluştu. Son olarak 2020'de lansmanı yapılanla birlikte dört nesil Civic Type R üretildi.

2002: Jazz kulübüne katılmak

Akıllı süpermini Jazz piyasaya sürüldü. Ortada yer alan yakıt deposuyla beklenmedik bir alan verimliliği sunuyordu. Zekice tasarlanmış Sihirli Koltuklar, Honda'nın "azami insan, asgari makine" felsefesinin en yaratıcı örneği.

2003: Gelişmiş Honda

Honda'nın “The Cog” isimli TV reklamı Avrupa'da yayımlandı ve şu ana kadar yapılmış en saygın reklam filmlerinden biri haline geldi. Ayrıca Honda'nın kendi ürettiği ilk dizel motoru olan i-CTDi ile sunulan Yeni Accord piyasaya sürüldü.

2006: Honda'nın hidrojen kahramanı

Honda mühendisleri uzun zamandır sıfır egzoz emisyonu sunan ve tekrar şarj zorunluluğunu ortadan kaldıran hidrojen yakıtlı bir geleceği hayal ediyorlardı. 2006 model FCX Clarity, bir dönüm noktasıydı: Satışa sunulan ilk hidrojen yakıt hücreli otomobil. Ayrıca göklere hakim olmak isteyen Honda, HondaJet’i kurdu. 

Bugün

Honda Rekorlar Kırmayı Sürdürüyor

2014: Büyük başarılar

Honda motosiklet ve scooter'ların küresel satışları toplamda 300 milyon gibi devasa bir seviyeye ulaştı. Bu sayı her geçen gün artmaya devam ediyor. Belki sıra sizdedir!

2015: Honda uçuşa geçiyor

Soichiro'nun nihai hayali gerçekleşti: HondaJet ilk üretimini gökyüzüne çıkardı. Altı yolcu kapasitesine sahip yönetici jeti, 2.200 km'den fazla menzile sahip ve azami 782 km/s hızıyla şimdiye kadar yapılmış en hızlı Honda.

2016: Sürücülükte dönüm noktası

Honda otomobil üretimi 100 milyona ulaştı. Soichiro, acaba ismini taşıyacak bu kadar aracın üretileceğini hiç hayal etmiş miydi?

2017: Gelişmiş ve sportif

Honda, tıpkı ilk neslinde olduğu gibi zamanının ilerisindeki teknolojilere sahip bir süper otomobil olan Yeni NSX'i ortaya çıkardı. NSX, V6 benzinli motorunun yanı sıra üç elektrikli motora sahip bir hibrit süperspor otomobil. Birkaç ay sonra NSX'e yeni bir Civic Type R modeli katıldı. Çok hızlı ve kendinden emin bir araç… Öyle ki Almanya'daki zorlu Nürburgring Nordschleife Pisti’nde tur zamanı konusunda yeni bir referans noktası belirledi.

2018: “Hayallerin gücü”nün 70 yılı

Honda, 70 yaşında. Şimdiye kadar etkileyici bir hikaye oldu. Acaba gelecek 70 yıl bizi nereye götürecek?

Hamamatsu Fabrikası önünde Honda çalışanları ve aileleri - 1948

İlk yurt dışı mağazamız ABD'nin Kaliforniya eyaletindeydi. Yalnızca sekiz kişi çalışıyordu, fakat kısa bir süre sonra her ay binlerce motosiklet satmaya başladı.

Honda RA271 ilk F1 aracımızdı. 220 HP'den fazla güç üreten 1,5 litrelik bir V12 motoruna sahipti. Bir defaya mahsus üretilen bu yarış otomobili, şimdi Tokyo yakınlarındaki Motegi Pisti’nde bulunan Honda Koleksiyon Salonu'nda sergileniyor.

Bir Honda simgesi olan Civic’in ilk jenerasyonu. 
1972'den beri ürettiğimiz Civic, bugün 10. jenerasyona ulaştı. Piyasaya sunulduğundan bu yana 24 milyondan fazla Civic ürettik. Bu tarif edilemez bir gurur kaynağı!

Orijinal Honda Accord aslında ilk üç kapılı orta boy hatchback'imizdi, Civic ise iki kapılı bir sedan olarak doğmuştu.

1989: Verimli VTEC Motor
Honda mühendisleri VTEC motoru geliştirip hem daha güçlü hem de daha fazla yakıt tasarrufu sağlayan bir motorun nasıl yapılacağını gösterdi.

1988 model Acura Legend Coupe'de; titreşimsiz, 24-valfli, 2.7 litrelik V6 motor kullanıldı. Bu araç, ABD'de premium Acura markasının oluşmasına yardımcı oldu.

1990: Süper Star NSX 
Honda’nın ilk süperspor otomobili olan NSX adeta çığır açtı ve performans aracı kavramını baştan aşağı değiştirdi.

50. yaşımızı Honda S2000 ile kutladık.

Honda'nın kırmızı 'H' logosu, en sportif modellerimiz olan Civic Type R’ların üzerinde kendine yer buldu.

7 dakika 43,8 saniyelik tur zamanıyla rekor kıran son model Honda Civic Type R, ünlü Nürburgring Pisti’nin yıldızı olmayı başardı.