Bayimiz ile Görüntülü Görüşün

Çizgileri Öğrenmek

HONDA YARIŞTA

Soichiro Honda yarışmayı severdi. 1930'larda kendi modifiye edip sürdüğü bir Ford araçla etkinliklerde kardeşi ile birlikte yarışıyordu. Kısa bir süre sonra 1949'da, Honda şirketini kurmasının ardından çok sayıda büyük zafere imza attığımız motosiklet yarışlarına girdi. Soichiro orada da durmadı; motor ve şasisini kendisinin yapacağı bir arabayla şampiyon olma tutkusu vardı. Bu hayale doğru ilk adımlar 1964'te atıldı. Hem de daha düşük bir seviyede değil, motor sporunun en üst seviyesi olan Formula 1'de.

HONDA F1 ŞAMPİYONU OLUYOR

Honda RA271, ilk kez 1964 Almanya Grand Prix'sinde göz önüne çıktı ve her yarışla daha rekabetçi bir hale geldi. 1965 sezonu bizim için çıkışlardan daha çok düşüşe sahip görünüyordu. Ta ki Richie Ginther'in sürdüğü RA272 ile ilk zaferimizi Meksika'da elde edene kadar. Takımın ilk yarışından neredeyse sadece bir yıl sonra Soichiro, rüyasını gerçekleştirmişti.

HONDA F1 ŞAMPİYONU OLUYOR

DEVAMINI OKU

HONDA F1 ŞAMPİYONU OLUYOR

15 yıllık bir aradan sonra 1983'te motor tedarikçisi olarak F1'e geri döndük. O sezonun son yarışında, Keke Rosberg'in Williams Honda'sı beşinci oldu ve bir yıl sonra da turbo dönemindeki ilk yarışımızı kazandı. 1987'de Williams'tan Nelson Piquet ile ilk F1 dünya şampiyonluğunu kazandık. Aynı zamanda gelecek vadeden sürücüleri Ayrton Senna'lı Team Lotus için de motor tedarik ediyorduk ve o yıl İngiltere Grand Prix'sini Honda motora sahip araçlar birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sırada bitirdiler!

McLaren'le olan işbirliğimiz 1988'de başladı ve sezonun 16 yarışından 15'ini kazanarak Ayrton Senna ile şampiyon olduk. 1989'da Alain Prost, McLaren Honda ile şampiyon olurken 1990 ve 1991'de de Ayrton, motorlarımızı üst üste zirveye taşıdı. Gerçekten yenilmezdik.

Gerhard Berger'in McLaren Honda ile 1992 yılının son yarışı olan Avustralya GP'sini kazanması ile ikinci F1 dönemimiz de kapandı. Devam eden sezonlarda, ortağımız Mugen Motorsports ile birlikte F1'e mütevazı bir kapasitede dahil olmaya devam ettik.

DEVAMINI OKU

HONDA F1’İ DOMİNE EDİYOR

EN ÜST BASAMAĞA DÖNÜŞ

2000 yılından itibaren BAR takımına motor tedarik etme karar verdik. Ancak kendi aracımızla F1'e geri dönmeyi de değerlendirdik.

DEVAMINI OKU

2007, “Earth Dreams” programımızın başlangıcına şahit oldu. Sonuçlar düzensiz olsa da Ross Brawn'ın ilham verici liderliği altında küresel ekonomi büyük bir krize girene kadar gelişme gösterdik. Bu noktada temel işimize konsantre olmak adına F1'den çekildik.

BUTTON F1 ŞAMPİYONU

Ross Brawn ve takım sorumlusu Nick Fry, Brackley merkezli takımı satın aldı ve Honda'nın da desteğiyle 2009 sezon başlangıcı için yeni aracın geliştirilmesini zamanında tamamladı.

DEVAMINI OKU

ONUR LİSTESİ

Pilotlar ve markalar şampiyonalarında zorlu mücadelelerle kazanılmış yarış zaferlerimize hızlı bir bakış:

1964 - 1968

1. DÖNEM

1983 - 1992

2. DÖNEM

2000 - 2008

3. DÖNEM

2

YARIŞ
ZAFERİ

John
SURTLEES

(Birleşik Krallık)

1 ZAFER

1. DÖNEM

1

Richie
GINTHER

(ABD)

1 ZAFER

PİLOTLAR ŞAMPİYONASI

ÜST ÜSTE

5yıl

1987 / 1988 / 1989 / 1990 / 1991

Alain
PROST

(Fransa)

1989

Ayrton
SENNA

(Brezilya)

1988 / 1990 / 1991

Nelson
PIQUET

(Brezilya)

1987

MARKALAR ŞAMPİYONASI

ÜST ÜSTE

6YIL

1987 / 1988 / 1989 / 1990 / 1991

1986

FW11

1987

FW11B

1988

MP4/4

1990

MP4/5B

1989

MP4/5

1991

MP4/6

AİT OLDUĞUMUZ YERE DÖNÜŞ

ÇÜNKÜ YARIŞ
SOYU GELİŞTİRİR

Honda uzun süre yarışlardan uzak kalamaz. F1’de kullanılan hibrit teknolojisi, yüksek güçlere ulaşabilmesi ile bizi heyecanlandırdı. Öğrenme ve kazanma arzumuz ağır bastığı için şasi tedarik eden McLaren ekibiyle birlikte 2015 yılında F1 yarışlarına yeniden katıldık.

MEYDAN OKUMA
KABUL EDİLDİ

Honda'nın elektrikli bir otomobilini sürdüğünüzü hayal edin.

Zor bir başlangıç oldu. Soichiro Honda, “Başarı, yüzde 99 başarısızlıktır.” diyordu ve biz de son yıllarda payımıza düşenden daha fazla meydan okumayla başa çıktık. 2018 için Toro Rosso ekibi ile yeni bir takım kurduk. Brendon Hartley ve Pierre Gasly, yaptığımız ilk üç yıllık ortaklığımızın ilki olan 2018 yılı, Toro Rosso ile STR13 aracını kullandık.

YARIŞ PİSTİNDEN YOLA

Yarışmanın her zaman geliştirdiğini söylerler. En azından Honda'yı kesinlikle geliştiriyor. Motor yarışlarından öğrendiklerimiz her zaman binek araçlarımıza da uygulanıyor. Pistler, aslında bizim otomotiv test laboratuvarımız gibi çalışıyor.

Yarışta sınırları zorlamak bizi yarının arabalarına götürüyor. Kazansak da kaybetsek de asla pes etmiyoruz. Bitiş çizgisi sadece bizi hayallerimize götüren başka bir yarışın başlangıcı ve biz bu yarıştan asla kopmuyoruz.

YARIŞÇI BİR RUHLA
DOĞDUK

Rekabet etmeyi seven, her zaman daha fazlasını isteyen ve maceraya gözü kapalı adım atabilen bir ruhla doğduk. Kısacası Honda, yarışçı bir ruhla doğdu. Çünkü her yarış, her rakip ve her macera; daha fazlasını daha iyi bir şekilde yapmamızı sağlıyor.

YARIŞÇI BİR RUHLA
DOĞDUK

Honda size sadece rekabeti, her zaman en iyisi olmayı ve maceracı bir ruhu vadedip bunu gerçekleştirmek için çalışıyor. Çünkü Honda, sadece kazanmak için tasarlanan teknolojiler sunuyor.

HONDA RACING F1:
2020’DEN SELAMLAR

En ince ayrıntısına kadar Honda teknolojisine ev sahipliği yapan ve Honda Racing F1 tarafından geliştirilen motorlar ile 2020 Formula 1 sezonu, hiç olmadığı kadar heyecanlı geçecekmiş gibi duruyor.